Vraagje^^

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Biochemie & Biotechnologie // Metalen & Katalyse
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Elien



Geregistreerd op: 29 Nov 2009
Berichten: 8
Woonplaats: Heverlee/Olen

BerichtGeplaatst: 27-12-2009 08:58:05    Onderwerp: Vraagje^^ Reageren met citaat
Hej!

1 van de examenvragen is: bespreek metaalcomplexen met coördinatiegetal 8 en 9.
Nu vraag ik mij af, zou die enkel die coördinatiegetallen vragen? of zouden we ook 1-7 en 10 moeten kennen dan?

x
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dendirk28



Geregistreerd op: 04 Jan 2010
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: 04-01-2010 23:30:08    Onderwerp: Reageren met citaat
Heyla Elien,

goh, dat zijn wel de interessantste maar de andere heb je er vrij snel bij geleerd dacht ik... Wat ik dan ook zou doen Wink Dacht trouwens dat er bij 1 van die lagere nog een vraag was, van die Berry-pseudorotatie Wink

Veel succes!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Goele



Geregistreerd op: 28 Nov 2009
Berichten: 38
Woonplaats: Peer/Leuven

BerichtGeplaatst: 05-01-2010 17:16:58    Onderwerp: Reageren met citaat
Hey!

Voor vraag 9: Toon aan dat de Lewis-theorie voor zuren ben basen een veralgemening is van de Bronsted-Lowry theorie. Wat zijn de belangrijkste reacties tussen Lewis zuren en basen?

Dat eerste gedeelte van de vraag ok da staat letterlijk in het boek/slides... ma die reacties dus, daar staan wel 3 reacties in die opgeloste vragen. Complexvorming ok dat snap ik nog wel da staat er onrechtstreeks wel in, maar dan die verplaatsings- en metathesis reactie da vind ik precies nergens staan in de slides nog in het boek... Of staat da ergens verderop want ver zit ik nog ni Sad

x
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
dendirk28



Geregistreerd op: 04 Jan 2010
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: 06-01-2010 00:07:31    Onderwerp: Reageren met citaat
Staat ook niet in het boek... Vorig jaar heb ik gevraagd aan Binny wat ervan was (enkele andere vage vragen idem) en dat moest schijnbaar toch gekend zijn...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Goele



Geregistreerd op: 28 Nov 2009
Berichten: 38
Woonplaats: Peer/Leuven

BerichtGeplaatst: 06-01-2010 10:35:37    Onderwerp: Reageren met citaat
Das ook maar stom...mensen die dus hun boek leren hebben minder kans om te slagen als mensen die gewoon die vragen leren... Nja ik leer in ieder geval enkel de vragen Smile Dat is ook het enige waar ik nog tijd voor heb...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
dendirk28



Geregistreerd op: 04 Jan 2010
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: 14-01-2010 09:50:00    Onderwerp: Reageren met citaat
Hmmm er zijn precies ook nieuwe vragen en leerstof... Kan me precies Madelung niet herinneren, alsook die (uitgebreide) examenvraag daarover die al op de wiki staat Confused
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Goele



Geregistreerd op: 28 Nov 2009
Berichten: 38
Woonplaats: Peer/Leuven

BerichtGeplaatst: 14-01-2010 10:03:00    Onderwerp: Reageren met citaat
Ja da is een vraag uit de bijkomende cursus over het periodiek systeem der elementen...onze assistent heeft daar eens een ongelofelijk 'boeiende' les over gegeven tijdens 1 van de oefenzittingen en daar dan ook een cursus voor geschreven (in het engels) waardoor we nu 4 extra vragen hebben... zucht Tssk
En Binnemans heeft ook nog 2 extra vraagskes verzonnen ten opzichte van vorig jaar...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Goele



Geregistreerd op: 28 Nov 2009
Berichten: 38
Woonplaats: Peer/Leuven

BerichtGeplaatst: 16-01-2010 17:55:49    Onderwerp: Reageren met citaat
Hey!

Ik snap dus echt niet wat ze met die snelheidsvgl bij vierkant vlakke complexen bedoelen...
Die snelheidsvgl bestaat uit 2 'termen' en dan beginnen zo over da solvent geassisteerde mechanisme en dan met da associatief mechanisme... Ik snap er echt nix meer van

Wat geeft die snelheidsvgl eigenlijk weer? Ik dacht dat dat de snelheid van een bepaalde reactie gaf maar wrm staan daar 2 verschillende mechanismen in die vgl verwerkt...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
dendirk28



Geregistreerd op: 04 Jan 2010
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: 20-01-2010 00:51:40    Onderwerp: Reageren met citaat
Sorry, ik zat in compusferen Crying or Very sad
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Goele



Geregistreerd op: 28 Nov 2009
Berichten: 38
Woonplaats: Peer/Leuven

BerichtGeplaatst: 20-01-2010 09:23:37    Onderwerp: Reageren met citaat
Maakt niet uit ik ben er geraakt Smile Wel niet wat de vraag betreft...maar hij heeft ze niet gesteld dus no problem! Moest het wel zo zijn geweest had ik trouwens ook gewoon vaag gehouden wat dat deel betreft... Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Biochemie & Biotechnologie // Metalen & Katalyse Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum